Nålbindsvirkade vantar

Jag har använt rent ullgarn, inte superwash och inte blandat med nåt annat. Det heter Wash+Filz-It fine, och är anpassat för stickor/virknål 5. Jag har använt virknål nummer 4.

Jag har lagt upp 45 luftmaskor, och slutit dem till en ring. Sedan har jag nålbindsvirkat ett varv, och slutit ihop varvet med en smygmaska i ett försök att få en någorlunda snygg kant. Därefter nålbindsvirkar jag utan att ta ihop varven.

nålbindsvirkning vantar 1    nålbindsvirkning vantar 2

nålbindsvirkning vantar 5    nålbindsvirkning vantar 3

nålbindsvirkning vantar 4   nålbindsvirkning vantar 7

Kommentera

