Virkat mer på sittpuffen

Jodå, det går bra att virka sittpuffen i ett enda stycke. Efter det att botten var klar, tog jag ett annat trasnystan och virkade ett varv runt som en kant. I hörnen virkade jag 3 maskor som hörnmaskor. Jag slöt varvet med en smygmaska. Därefter fortsatte jag att virka 1 fast maska i varje maska, utan att ta ihop varven med smygmaskor. I hörnen virkar jag inga extra hörnmaskor, och därför hoppas jag på att det blir kanter som står upp, och inte lägger sig platt.

Virkad sittpuff 2

Kommentera

