Målerigrupp

På måndagar har jag startat en målerigrupp. Vi är några stycken som sitter i Studieförbundet Vuxenskolans lokaler och målar. Akryl och akvarellpennor höll vi på med sist. Givetvis tar jag även med mig mina ProMarker-pennor.

Jag har akvarellpapper sen förut, så jag köpte bara akvarellpennor att starta med. Men akvarellpapperet är av dålig kvalite, det är medelgrovt och bubblar sig massor. Det är nåt billigt sspiralblock från en butik i Ludvika som har stängt ner sen länge. Jag ska gå till bokaffären och köpa riktigt akvarellpapper. Mitt block heter AquaPad eller nåt sånt och det kostade bara några tjugor för 2 block. Jag har ett akvarellblock oöppnat. Vad jag gör med det vet jag inte riktigt. Jag får väl sätta upp papperet på en träplatta, blöta ner papperet ordentligt och sen måla på med riktiga akvarellfärger.

Kommentera

