Stambyte och cardstock förvaring

På grund av stambyte som just nu pågår har sommaren ägnats åt att ”rensa i röran” som man brukar säga. Nu har de sanerat för asbest och bilat upp badrumsgolvet. Vi ska få ett helt nytt och fräscht badrum vilket känns härligt.

Under tiden som stambytet pågår stänger vi in katterna (och oss själva) i kök, vardagsrum och sovrum.

Lite pyssel blir det såklart. Mest handarbete. Men inget jag kan visa, eftersom det pågår julklappstillverkning för hela slanten.

Funderar dock på att tillverka ett tidskriftsställ för förvaring till mina cardstock. Man tar bort den låga delen på två tidskriftssamlare och sätter ihop dem. Går givetvis att dekorera som man vill. Vi har vita FLYT tidskriftssamlare från IKEA, ni vet såna där som kostar 15 kr för 5 stycken. Undrar hur man ska måla dem. Sprayfärg har jag ingen. Går väl med hobbyfärg med. Kan ju inte gå åt så mycket. Eller klä dem med papper. Jaja, får se hur jag löser det.

Bilder kommer när jag kommit så långt. Får se när inspirationen infinner sig.

Kommentera

