Bakat och sytt

Under hösten har jag mest tillverkat julklappar, och bloggen har därför varit lite vilande. Nu är alla handpysslade saker inslagna och ska straxt skickas iväg.

Igår gjorde jag smartbars (torkad frukt mixat med nötter, äppeljuice, kokosolja och pumpakärnor) som jag doppade i mörk choklad. Så nu är julgodiset fixat med. Blir kanske kola eller nåt dan innan julafton, köpte ju vispgrädde att ha i pepparkakorna men i mitt recept ska det inte vara vispgrädde. Ska ju annars vara grädde i veg. jansson om grädden nu håller sig så länge.

Idag har jag bakat pepparkakor. Jag gjorde degen igår. Pepparkakorna blev bra. Alltid godast med hembakta.

Idag har jag även sytt ett fodral till min smartphone, ett fodral till min surfplatta samt sytt färdigt två bordstabletter (tallriksunderlägg).

Bilder kommer.

Kommentera

