Bordstabletter

image
Bordstabletter

Bordstabletterns är nu klara.

Jag gjorde så här:
Till en bordstablett klippte jag ut en bit tyg bomullstyg som var cirka 35×45 cm, plus 1 cm sömsmån runt om.
När jag skulle fålla vek jag in tyget först en gång, och sedan en gång till, runt om kanten och nålade. Sedan tråcklade jag kanten och tog bort nålarna. Därefter var det jätteenkelt att fålla tyget. Efteråt sprättade jag bort tråckeltråden.

Jag köpte tyg på tygaffären nära där jag bor. De hade några jultyger för 29 kr/m.  Två bordstabletter kostade således cirka 15 kr, och då blev det tyg över som räcker till några glasunderlägg med. Glasunderläggen görs på samma sätt, fast fyrkantiga. Cirka 10×10 cm kan nog bli lagom.

Kommentera

