Fodral till smartphone och surfplatta

image

image

image

image

image

Vad gör man om man inte har grovt, fint tyg hemma? Jo, man målar på tyget. Jag tog vitt tunt bomullstyg och rött bomullstyg i samma kvalite. Sen mätte jag surfplattan och smartphonen och klippte lika stora delar från bägge tygen, lika stort som apparaten × 2 plus lock med 2 cm sömsmån. När man  syr ihop tyglagren bör man nog ha platt vadd eller fleece eller nåt. Det hade jag inte. Jag sicksackade bara och sen sydde ihop tyglagren. Därefter fållade jag uppkanten och nedkanten. Sedan vek jag tyget runt om apparaten, så att jag såg var locket var, och markerade med en blyertapenna. Sedan sydde jag ihop fodralet på sidorna. Vid nerkanten på sidorna på locket klippte jag ett jack, vek in tyget och fållade
Vrängde alltihop.

Ritade stjärnor med pepparkaksmått, målade dem röda med en ProMarker penna och tog en silverpenna runt om.

Sy på kantband är inte min melodi!!! Fålla är enklare!!!

Kommentera

