Yogasockor

Jag har börjat gympa hemma. Varannan dag startar jag Wii:et och kör igång Get Fit with Mel B. Jag tränar en timme.

Försra gången drog jag på mig mina Wii-sockor. Det är små anti-halksockor, sockor med små gummipluppar på. Det gick bra fram till stretchingen. När jag stod på alla fyra med tårna i golvet och skulle vicka på benen halkade jag bara. Längst fram vid tårna finns ju inga gummipluppar.

Andra gången körde jag barfota. Det går ju lika bra tänkte jag. Jovisst, men golven är rätt så kalla.

Således måste jag kvickt som attan sticka yogasockor, sockor utan häl och tå. Jag har blått och lila akrylgarn, sagt och gjort.

Den första sockan är färdig.

image

Hoppas garnet räcker till den andra sockan. Det återstår att se.

Jag kommer köpa miniraggi som randar sig självt och sticka med bambustickor 3,5. Mönstret jag kommer använda är ett mönster på yogasockor från Järbo Garn, de har två modeller och jag kommer välja det med hålmönster.

Eftersom jag kommer gympa varannan dag är det rätt skönt att ha några yogasockor att byta med. Kanske 2 eller 3 par. Vi får se.

Kommentera

