Förvaringspåsar till geocaching

När man geocachar behöver man slltid ha med sig en massa småprylar. Pincett, skruvmejslar och diverse andra verktyg, batteriaskar med batterier till GPS:en, loggremsor och diverse annat. Såg på en blogg en person som sytt egna påsar. Det såg snyggt och enkelt ut. Enkelt var det att sy påsar. Men jag tog resttyger och inte blev det så himla tjusigt. Men det funkar. Nu ska jag bara klippa trådar och skaffa elastiskt snöre som finns på tygaffären nära där vi bor.

Själva tygmärkena sydde jag av vit lakansväv, skrev med tygtuschpenna, lade mellan två tygbitar och strök med strykjärn. Återstår att se om det blrv fixerat ordentligt eller om färgen smetas ut av regn.

SWAG = Stuff We All Get, alltså bytessaker.

Lite trixigt att sy på tygmärket efterpå. Bättre att sy på det innan förvaringsväskan/påsen sys ihop.
Ja, även spårbara objekt bör ju förvaras någonstans.
Ett bra sätt att hålla reda på powerbank, mobilladdare och batterier till GPS:en.
Och en påse till verktyg. Täckte över makens namn.
På insidan av påsen för verktyg gjorde jag en ficka med lock för pincettem och en ficka utan lock för teleskopmagneten. Vad jag inte tänkte på, var att det blir pilligt att få ut pincetten var gång den ska användas.

Nu återstår, som sagt, att klippa trådar och snygga till allting, och sätta i elastiskt snöre så påsarna kan snörpas ihop.

I framtiden kommer jag nog att köpa transferpapper och skriva ut logga samt text. Sedan stryka på det på enfärgad markisväv eller liknande och sy påsar av det.

Kommentera

